我不是眼前世界的受害者



【PoV願景心理學】 Chuck博士每日一卡 《我不是眼前世界的受害者》

今天的卡片是《我不是眼前世界的受害者》,這句話是引用自奇蹟課程。覺得自己是受害者,就是在否認我們小我的潛意識與無意識心靈。潛意識與無意識心靈為求小我的受益,計畫了這些事情。小我的受益主要是分裂,不過這裡頭還有其他許多小我可以獲益的地方。我們正在編寫自己的生命故事。我們是這故事的作家、導演、製片、明星、以及所有配角(隱藏起來的自我概念)。我們只有負起生命的責任,才有可能改變我們的生命。負起責任,就會讓偉大的轉化──寬恕──變得輕易。寬恕會帶來真理,以及對老天的記憶。祝你有個美麗的一天!

"I AM NOT THE VICTIM OF THE WORLD I SEE." is the card for today and a quote from A COURSE IN MIRACLES. To think we are a victim is to deny our ego's subconscious and unconscious mind, which plans these things for ego payoffs mostly to separate but with many other payoffs for the ego. We are writing the stories of our lives. We are the writer, director, producer, the star and all of the supporting actors( buried self-concepts). We can only change our lives through taking responsibility for them and by doing so it makes forgiveness, the great transformer, easy. From forgiveness comes truth and the remembrance of God. Have a beautiful day!!

留言

這個網誌中的熱門文章

上天堂的旋轉門

療癒舊傷