療癒罪和業力的陰謀


今天Chuck博士的卡片是《療癒罪和業力的陰謀》。這兩種陰謀都來自我執,因為它們都具有我執的主成分就是內疚感。我執使用內疚感來充分滿足自己使分離的幻像更加強烈。內疚感是一種自我懲罰的形式,當我們這樣做時,我們也將其投射出來而去評斷,責備別人,對人有怨尤以及用其他形式的攻擊和痛苦對待這世界。內疚感意味著我們不汲取教訓,卻強化我們的錯誤。藉由放下這些我執運用的陷阱和拖延這正是糾正我們的錯誤和往前進的時候。有個最自由的一天!
HEALING THE SIN AND KARMA CONSPIRACIES
Posted: 18 Jul 2011 12:57 AM PDT
HEALING THE SIN AND KARMA CONSPIRACIES is the card for today. Both of these conspiracies are made by the ego as evidenced by the fact that they contain guilt one of the ego's main ingredients. The ego gluts itself on guilt making the illusion of separation stronger. Guilt is a form of self-punishment and when we do so, we project our guilt onto others making judgment, blame, grievances and other forms of attack and suffering in the world. Guilt means we don't learn the lesson, we reinforce the mistake. It is time to correct our mistakes and step forward by letting go of these mistakes the ego uses to trap and delay us. Have most freeing day!

留言

這個網誌中的熱門文章

療癒舊傷

上天堂的旋轉門