療癒〔小我自以為的特權〕



【PoV願景心理學】 Chuck博士每日一卡 《療癒〔小我自以為的特權〕》

今天的卡片是《療癒〔小我自以為的特權〕》。小我自以為的特權,是我們以為他人與世界有欠我們什麼。這是出自小我的要求,如果要求沒有滿足,我們就會發脾氣、嘟嘴。如果這要求被滿足了,我們就會打造出小我,任憑己意地挾持他人。今天,不管我們自以為有特權到什麼程度,都可以認出這項錯誤,為了愛和真理,放下特權,讓自己避開重大的痛苦。祝你有個幸福快樂、歡喜慶賀的一天!

HEALING FALSE EGO ENTITLEMENT is the card for today. False ego entitlement is a place where we believe others and the world owe us something. This is an ego demand that throws us into tantrums and pouting if it is not met. Our major problems and traumas are typically places of tantrum. If our demands are met it builds our ego and makes others into being hostage to our whims. Today is a good day to recognize this false entitlement to whatever degree we have it and let it go in the interest of love truth and saving ourselves some major pain. Have a happy, celebratory day!!

留言

這個網誌中的熱門文章

療癒舊傷

上天堂的旋轉門