療癒隱藏的自我



【PoV願景心理學】 Chuck博士每日一卡 《療癒隱藏的自我》

今天的卡片是《療癒隱藏的自我》。隱藏的自我會做各式各樣的計畫,這些計畫原本應該要幫助到我們,但有時隱藏的自我卻有著三歲小孩的邏輯。舉例:為了要讓我們脫離痛苦,他或許會試圖把我們殺死。他雖然立意良好,結果卻無效,有時還相當危險。問問隱藏的自我,他幾歲?他的方法效果如何?造成了多少的副作用?如果隱藏的自我有跟你融合的話,那麼他的正向使命,無論是什麼,就都能產生效果;而負向目的則會消融,進行整合。祝你這一天有很棒的恢復!

HEALING THE HIDDEN SELF is the card for today. The hidden self makes all kinds of plans supposedly to help us but it sometimes has the logic of a 3 year old. For example, to get us out of pain it may attempt to kill us. It's purpose may be good but it is ineffective and sometimes quite dangerous. Talk to this self, find it's purpose. Ask how old it is and how effective it is and how many side effects are caused. If it melts into you it will be effective in any positive purpose and negative ones melt away with integration. Have a great day of recovery and restoration!!

留言

這個網誌中的熱門文章

療癒舊傷

上天堂的旋轉門