豐富源自自我價值


今天Chuck博士抽到的卡片是《豐富源自自我價值》。這反映出一個事實,我們的豐富有多少就是我們的自我價值有多少。放下我們因為缺乏自我價值導致我們經常自我膨脹或縮小的自我,我們就可以敞開至更大的豐富。任何自我概念,即使是良好的,都會帶著自我價值的缺乏,因為它們源自連繫有分裂而任何分離就等於缺乏自我價值。今天,讓我們看待自己,如同天堂看待我們是具有不可估量的價值以及領受我們真正配得的,而不是如我們有時給自己的是微薄的或讓自己領受接納的是貧乏不足的。

ABUNDANCE FROM SELF-WORTH
Posted: 06 Jun 2011 11:56 AM PDT
ABUNDANCE FROM SELF-WORTH is the card for today. This reflects the fact that the amount of abundance we have is the amount of self-worth. By letting go of our ego which is always involved in inflation or deflation both of which spring from lack of self-worth we can open to greater abundance.  Any self-concept even the good ones have a lack of self-worth tied to them because they all spring up from a split from bonding and any separation equals a lack of self-worth. Today let us see ourselves as Heaven sees us--of inestimable value and receive what we truly deserve not just the meager portions we sometimes give ourselves or let ourselves receive. By Chuck Spezzano

留言

這個網誌中的熱門文章

療癒舊傷

上天堂的旋轉門