療癒是對的但不快樂



【PoV願景心理學】 Chuck博士每日一卡 《療癒是對的但不快樂》

今天的卡片是《療癒是對的但不快樂》。今天,你有感到痛苦、煩惱的地方,你可以把它看成是你自以為是的地方。小我很想要自己是對的,因為小我想掩蓋自己造成多少罪惡感的事實。於是,小我會試圖補償,但這樣只是在掩飾自己所造成的罪惡感,以及它在我們生命中製造出來的死寂感。「打造出小我的是分裂,我們會找各式各樣的藉口來分裂,尤其是當受害者、責怪、怨懟、評斷。今天,釋放這些自以為是的地方,你就能擺脫痛苦,鬆綁小我對你的挾持。祝你有個自由自在、幸福快樂的一天!

HEALING WHERE WE ARE BEING RIGHT BUT NOT HAPPY is the card for today. You can look at any pain or upset that you are experiencing today as a place where you are being right. The ego craves to be right because it wants to hide how much guilt it is causing. It then tries to compensate for it but this just hides the guilt it has caused and sets up deadness in our lives.  What builds the ego is separation and we use all kinds of excuses to separate especially being a victim, blaming, grievances and judgments. Today relinquish these areas of being right to be pain free and you will relinquish where the ego holds you hostage. Have a free and happy day!!

留言

這個網誌中的熱門文章

療癒舊傷

上天堂的旋轉門