療癒有自我逼迫的地方



【PoV願景心理學】 Chuck博士每日一卡 《療癒有自我逼迫的地方》

今天的卡片是《療癒有自我逼迫的地方》。我們會逼自己要成功。然而,自我逼迫就代表,我們有分裂的心靈。我們想要成功,卻又想要獨立,害怕成功會讓我們重新有親密連結,而我們就無法做自己想做的事了。自我逼迫是因為,我們先是對自己有要求,隨後也會對別人也有同樣程度的要求。這些要求都來自,我們分離走向獨立時所產生的需要。今天要放下、目標設定,而非自我逼迫。這天,放下你給自己施加的一切壓力,恢復你生命中的順流吧!

HEALING WHERE WE ARE PUSHING OURSELVES is the card for today. We push ourselves to be successful but pushing ourselves shows a split-mind where we want success but we want independence also fearing success will rebond us and we will lose doing what we want. Pushing ourselves come from demands we make on ourselves and therefore on others to the same extent. These come from needs which came about when we separated to become independent. Today is a day to let go and goal-set instead of pushing ourselves. Have a day of letting go fo all the pressure you have put yourself under so you can restore the flow in your life!!

留言

這個網誌中的熱門文章

療癒舊傷

上天堂的旋轉門