療癒自我折磨

今天Chuck博士的卡片是《療癒自我折磨》。它療癒了我執的攻擊和自我攻擊的本質。它使我們看到,當我們折磨自己時,有些人的情況是更糟糕而需要我們的幫助。幫助他們是要釋放我們同時... 療癒自我折磨是再次將我們的心智和心靈向愛及生命打開......所以,不要掉進我執的陷阱,但藉由記起奇蹟課程所述,“......我們不會只是單單攻擊自己個人而已。”在生活中放掉自我折磨往前過活......有個美好的一天!(譯者: 賴裕源 Translated by Ian Lai)
HEALING SELF-TORTURE
Posted: 30 Dec 2013 10:44 AM PST
HEALING SELF-TORTURE is the card for today. It heals the very nature of the ego which is attack and self-attack. It moves us to see that when we torture ourselves there is someone who is even worse shape that needs our help. To help them is to be released ourselves also…HEALING SELF-TORTURE opens our mind and heart to love and life once more…So, let us not fall for the ego trap but move forward with our lives by letting this go by remembering as A COURSE IN MIRACLES STATES,"…WE NEVER ATTACK OURSELVES ALONE."... Have a fine day!


留言

這個網誌中的熱門文章

療癒舊傷

上天堂的旋轉門