療癒「攻擊絕非個別事件」



【PoV願景心理學】 Chuck博士每日一卡 《療癒「攻擊絕非個別事件」》

今天的卡片是《療癒「攻擊絕非個別事件」》。這句話是奇蹟課程的一個概念,非常睿智。我們的憤怒、攻擊、評斷、怨懟會造成自我攻擊,也會攻擊我們愛的人,以及相關人等。小我的基礎正是攻擊與自我攻擊。今天,留意你讓自己被攻擊的地方,以及你製造攻擊的地方。小我不甘心自己只是幻相世界裡的一個幻相,所以企圖取得自己的正當性。祝你今天有個美好的一天,掙脫小我的束縛,讓世界充滿美善!

HEALING 'ATTACK IS NEVER DISCRETE" is the card for today. It is a concept from A COURSE IN MIRACLES and it is very astute. Our anger, attack, judgment and grievances lead to self-attack as well as attack on those we love and everyone for that matter. The ego's very foundation is attack and self-attack. Today notice where you have attack come at you and where you make attack. Let all of it go as the ego's attempt to validate itself and make itself more than an illusion in a world of illusions. Have a wonderful day as you free yourself from the constrictions of the ego and let beauty and kindness abound!!

留言

這個網誌中的熱門文章

療癒舊傷

上天堂的旋轉門