療癒倔強固執



【PoV願景心理學】 Chuck博士每日一卡 《療癒倔強固執》

今天的卡片是《療癒倔強固執》。倔強固執是我們最大、最長期問題裡的核心。倔強固執代表我們的小我正在為它的生存而戰,而我們害怕改變、害怕前進。然而,我們只須記得誰與我們同行,如果我們信任、臣服,過程就會很輕易。是時候選擇奇蹟與帶來奇蹟的光了,別再選擇小我與釘十字架的刑罰。除非我們用情緒來療癒,否則所有的情緒都只是小我期望打造它自己、穩固防禦工事而已。然而,小我是幻相……願你有個正見心境的一天,這樣,就能解除小我,在你的心靈出現更多的天堂!

HEALING STUBBORNNESS is the card for today. Stubbornness is at the heart of all of our biggest and most chronic problems. Stubbornness shows our ego is fighting for its life and we are afraid to change and go forward. Yet, we only need remember Who walks with us and it can be easy if we trust and surrender. It is time to choose a miracle and the light it brings instead of the ego and its crucifixion. All our emotions unless used for healing are the ego's desire to build itself and cement its fortification but the ego is an illusion...May you have a day of right-mindedness so the ego dissolves and there is more Heaven in your mind!!

留言

這個網誌中的熱門文章

療癒舊傷

上天堂的旋轉門