療癒自我厭惡



【PoV願景心理學】 Chuck博士每日一卡 《療癒自我厭惡》

今天的卡片是《療癒自我厭惡》。今天,我們受不了自己的地方,也許會呈現出來;如此一來,我們就能夠去接納自己,放下自我譴責。我們通常會隱藏自我厭惡的感受,因為我們的自我印象所產生的自我厭惡感實在太糟糕了。然而,療癒這些信念的唯一方式,就是去檢視這些信念,並看出這些信念其實是幻相,於是我們就可以放掉這些信念,從而淨化自己。自我寬恕,就能寬恕一切;而寬恕他人,自己就會是天真無罪的。生活糟糕地對待你的地方,就是你相信了關於自我的黑暗信念、並加以投注心力的地方。這就是一切黑暗事物的源頭;這樣是自我懲罰,這不會是真相。決心看見自己的真相,並且將心力投注在真相上。遮掩自我黑暗信念的防衛,正在剝落。讓光進來吧。真相與光是同義詞。老天愛你,最高法院會對你做出有利的判決的。除此之外,一切都是小我的傲慢,都會造成自我厭惡。祝你這天有個很棒的釋放!

HEALING SELF-LOATHING is the card for today. Where we can't stand ourselves today may show itself so that we may accept ourselves and give up self-condemnation. We usually hide our feelings of self-loathing because they are just too horrible for the self-image we have of ourselves. Yet the only way to heal these beliefs is to examine them and see that they are illusions and that we can let them go and thus purify ourselves. Self-forgiveness leads to all forgiveness as forgiveness of others leads to our own innocence. Where you are treated badly in life is where you believe and therefore invest in dark beliefs about yourself. This is the source of all dark things; it is self punishment and it is not the truth. Be determined to see and invest in the truth about yourself today. The defenses that hide these dark beliefs about yourself are crumbling. let the light in. Truth and light are synonymous. God loves you and the Supreme court has ruled in your favor. All else is ego arrogance and that leads to self-loathing. Have a great day of release!!

留言

這個網誌中的熱門文章

療癒舊傷

上天堂的旋轉門