療癒尷尬



【PoV願景心理學】 Chuck博士每日一卡 《療癒尷尬》

今天的卡片是《療癒尷尬》。尷尬來自意識到自我認知,我們想像別人在看我們、在評斷我們。我們攻擊自己、甚至因此折磨自己。解藥是解除自我意識、變得自然,因為小我的攻擊就是要阻止順流的。還有要明白一點,尷尬是用來隱藏旁人的呼求幫助的。如果你穿越自我攻擊,給出愛,回應呼求幫助,那就能釋放自己,並且幫助到別人,恢復小我下次攻擊前的順流。祝你有個自然、蒙受啟發的一天!

HEALING EMBARASSMENT is the card for today. Embarrassment comes from feeling self-conscious as we imagine others watching and judging us. We attack ourselves and even torture ourselves as a result. To be unself-conscious and natural is the antidote to this ego attack meant to stop the flow. Also to realize that embarrassment is meant to hide a call for help around us. If you respond to the call for help by giving love through the self-attack it then frees us  and helps the other restoring the flow until the next ego attack. Have a natural and inspired day!!

留言

這個網誌中的熱門文章

療癒舊傷

上天堂的旋轉門