療癒自我概念

[Sunday, April 24, 2011]
今天Chuck博士抽到的卡片是《療癒自我概念》。自我概念構成我們的人格,而我們的人格構我們的我執。我執讓我們和別人、和自然、和老天分離,我執讓心靈分裂,創造了這麼多不同方向的動力。今天,我們要穿越所有的自我概念,直達真理。若我們的自我概念越少,我們就會有越多關連性、就會越多的輕易與喜悅。當自我概念消失殆盡,剩下的就是開悟,剩下的就是無我。自我概念不消失,我們就會終其一生捍衛著純粹是幻覺的我執,把自己拴在夢裡。祝你有很棒的一天!拆掉一面面的牆!
(translated by Ted Liao)

HEALING SELF-CONCEPTS is the card for today. Self-concepts make up our personalities which make up our ego. They are what separate us from others, nature, Heaven and what splits our mind in so many different directions. Today we want to get past all self-concepts to the truth. When there are less self-concepts there is more relatedness, ease and joy. When there are no self-concepts there is enlightenment or no-self. Otherwise we spend a lifetime supporting and defending an ego that is pure illusion and keeps us locked in the dream. Have a great day of tearing down the walls!
by Chuck Spezzano

留言

這個網誌中的熱門文章

療癒舊傷

上天堂的旋轉門